پرش لینک ها

روش نگهداری چرم

 نکات مهم جهت نگهداری بهتر چرم :

– همیشه چرم را خوب گردگیری کنید. چنانچه گرد و خاک روی چرم بماند، به مرور زمان آن را خراب می‌کند.

– از برخورد چرم با اشیای تیز و برنده جلوگیری کنید.

– اگر ماده‌ای روی چرم ریخته که با دستمال خشک پاک نمی‌شود، با کف صابون و یک اسفنج، به آرامی روی سطح چرم بکشید و لکه را پاک کنید و بعد با یک دستمال خشک، چرم را خشک کنید.

– اگر لکه‌ای خیلی عمیق روی چرم ایجاد شده، سعی نکنید هر طور شده آن را از بین ببرید چون ممکن است به خود چرم آسیب بزنید.

– هر چند ماه یک بار، محصولات چرمی خود را با واکس چرم چرب کنید. واکس چرم ماده مخصوصی است که برای همین محصول ساخته شده و می‌توانید از فروشگاه‌ ما تهیه کنید. واکس معمولی، در درازمدت باعث خورده شدن سطح چرم می‌شود.

– چرم در رطوبت زیاد کپک می‌زند بنابراین آن را در جایی که بسیار مرطوب است نگهداری نکنید. هیچ‌وقت هم چرم را در پاکت پلاستیکی نگه ندارید چون این کار باعث می‌شود که رطوبت احتمالی موجود در محصول چرمی خشک نشود.

– بهتر است چرم را شب خوب واکس بزنید و در جایی دربسته بگذارید و تا صبح نگه دارید. چرمی که تازه واکس خورده و هنوز واکس به خوردش نرفته به سرعت در طول روز گردوخاک را به خود جذب می‌کند و صدمه می‌بیند، علاوه بر این، رنگ چرم نیز تیره و کدر می‌شود.

– مراقب باشید که روی چرم عطر یا اسپری نپاشید. عطر و اسپری موادی دارند که باعث می‌شود برخی از مواد روی سطح چرم فرآوری شده حل شود و آن را خراب می‌کند.

– هرگز نگذارید چرم به مدت زیاد آفتاب بخورد. برای نگهداری چرم در خانه، آن را در کمدی دور از آفتاب و گردوخاک قرار دهید.

– اگر برای مدتی نمی‌خواهید از وسایل و لباس‌های چرمی خود استفاده کنید، داخل آن را با روزنامه پر کنید تا شکل ظاهری آن آسیب نبیند.

– اگر دستتان آغشته به کرم مرطوب کننده یا لوازم آرایشی میباشد به وسایل چرمیتان دست نزنید.

یک دیدگاه بگذارید